الاسلام اسماعیل ملاکریمی روز سه شنبه به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه در نشست خبری افزود :انتظار می رود که شهرداری ها از این به بعد در انتخاب پیمانکاران موارد قانونی را رعایت کنند تا زمینه شکایت در محاکم قضایی از سوی پیمانکاران برای دریافت خسارت تشکیل نشود. وی توضیح داد : برخی از شهرداری […]

 الاسلام اسماعیل ملاکریمی روز سه شنبه به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه در نشست خبری افزود :انتظار می رود که شهرداری ها از این به بعد در انتخاب پیمانکاران موارد قانونی را رعایت کنند تا زمینه شکایت در محاکم قضایی از سوی پیمانکاران برای دریافت خسارت تشکیل نشود.

وی توضیح داد : برخی از شهرداری ها هنگام انعقاد قرار داد با پیمانکار دقت لازم و قانونی را لحاظ نمی کنند که این امر ضررهای مالی زیادی را برای مجموعه شهرداری و شهروندان فراهم می کند.

ملاکریمی از تشکیل پنج  هزار و ۸۷۸ فقره پرونده کیفری در محاکم قضایی بابل طی سه ماهه سال جاری خبر داد و گفت که آمار سه ماهه نخست سال گذشته ۶ هزار و ۱۲۰ فقره بود که نشانگر کاهش تشکیل پرونده های جدید در سال جاری است.

وی افزود : هرچند شهرستان بابل رتبه نخست آمار پرونده های قضایی را دارد ، اما آمار پرونده های مختومه هم زیاد است ضمن این که درگیری، سرقت و توهین مهم ترین علت تشکیل پرونده قضایی در شهرستان می باشد.

حل مشکل سایت زباله بابل در مرحله گره گشایی است

دادستان عمومی و انقلاب بابل همچنین در پاسخ به پرسشی در باره مشکل سایت زباله انجلیسی هم بیان داشت: مشکل سایت زباله انجلیسی بابل که یکی از مطالبات جدی شهروندان و اهالی منطقه از دادستانی به عنوان مدعی العموم مطرح بوده است خوشبختانه ساماندهی این سایت در مرحله گره گشایی می باشد.

وی افزود: طرح ساماندهی سایت  زباله انجلیسی بابل که از سوی پیمانکار ارائه شده توسط استادان  دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل  به صورت علمی بررسی می‌شود.

او ادامه داد : ساماندهی و حل مشکل سایت زباله  بابل در مرحله گره‌گشایی قرار گرفته است ، اما برای جلوگیری از دوباره کاری و هرگونه خطای محاسباتی این طرح که توسط پیمانکار ارائه شده توسط استادان نامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و  اساتید فنی دیگر دانشگاه های این شهر  به صورت علمی بررسی می‌شود.

ملاکریمی گفت : پیمانکار این طرح  برنامه‌های خوبی برای گره گشایی این مشکل ارائه کرده است که  قبل از عملیاتی شدن این طرح باید توسط متخصصین دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود : یکی از مهم‌ترین اقدامات مجموعه دادگستری بابل پیشگیری از وقوع جرم است که در ابعاد مختلف این سیاست دنبال خواهد شد .

 ملاکریمی افزود :  یکی از مسائلی که پیشگیری در آن باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز است که قبل از احداث بنا باید جلوی متخلف گرفته شود.

 وی اظهار داشت : دستگاه‌های مرتبط با ساخت و سازهای غیرمجاز به خصوص دهیاری و شورای ها باید این مطلب را مدنظر قرار بدهند که یک بنای غیرمجاز قبل از اینکه به مرحله تکمیل برسد باید جلوی آن گرفته شود.

وی گفت : برخی از دهیاران و شورای ها در این خصوص تخلف داشتند که با آنها برخورد قضایی شده است.

  کم فروشی در برخی از نانوای های بابل محرز می باشد

 داستان بابل همچنین افزود :  در بازدیدی که از شخصا  از هشت نانوایی بابل انجام دادم تمام این نانوایی ها  کم فروشی داشتند.

وی  بیان کرد : وزن  خمیر نان بربری باید ۴۵۰ گرم باشد اما در این هشت نانوایی به ۴۰۰ گرم هم نرسیده بود.

 دادستان بابل گفت :  بدون تردید با مردمی سازی یارانه‌ها و ساماندهی وضعیت آرد و نان  که در این طرح پیش‌بینی شده است این مشکل برطرف خواهد شد