رییس هیات ووشو گلستان گفت: نداشتن رینگ، یکی از مشکلات مهم ووشوکاران این استان و عامل اصلی ناتوانی در کسب مدال رویدادهای معتبر داخلی و خارجی است. صدیقه جهانشاهی اظهارداشت: تقویت زیرساخت، یکی از عوامل مهم رشد و توسعه همه جانبه بخش‌های مختلف است که انتظار داریم خیرین در جبران کمبود حوزه زیرساختی این رشته […]

رییس هیات ووشو گلستان گفت: نداشتن رینگ، یکی از مشکلات مهم ووشوکاران این استان و عامل اصلی ناتوانی در کسب مدال رویدادهای معتبر داخلی و خارجی است.
صدیقه جهانشاهی اظهارداشت: تقویت زیرساخت، یکی از عوامل مهم رشد و توسعه همه جانبه بخش‌های مختلف است که انتظار داریم خیرین در جبران کمبود حوزه زیرساختی این رشته مدال‌آور ورود کنند.
وی اضافه کرد: زمانی که زیرساخت ورزش فراهم نباشد، سلامت و تندرستی افراد جامعه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و جامعه ناسالم و بیمار، صنعت و اقتصادش پویا و پایداری نخواهد بود که حل این مشکلات در گرو توجه به زیرساخت‌های ورزشی است. رییس هیات ووشو گلستان بیان کرد: تلاش می‌کنیم با کمک بخش خصوصی نسبت به خریداری و نصب آن در باشگاه‌ها، شرایط فعالیت حرفه‌ای را برای ورزشکاران استان را بهبود ببخشیم.
جهانشاهی خاطرنشان کرد: ووشو گلستان سه ملی پوش برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان داشت اما تعویق یک‌ساله این رقابت‌ها به علت شیوع کرونا، آمادگی بدنی ورزشکاران استان کم شد و در آستانه اعزام به مسابقات تعداد ملی‌پوشان گلستانی به یک ورزشکار کاهش یافت.
وی با اشاره به فعالیت کمیته «گورش» ( کشتی با شال) زیرنظر فدراسیون ووشو گفت: «گورش» ورزشی سنتی و پرطرفدار در گلستان است که توجه به آن می‌تواند موجب بیشتر شدن تعداد مدال‌های ورزشکاران گلستان در رویدادهای معتبر شود.
وی یادآور شد: با توجه به تکثر توزیع مدال‌ها در «ساندا» و «تالو» در ووشو و «گورش» و نیز برگزاری رقابت‌های المپیک و بازی‌های آسیایی، این رشته برای کمیته ملی المپیک کشور دارای ارزش و اهمیت بالایی است که بعد از کمیته ملی المپیک نیاز است مسوولان گلستانی حداقل در بخش «گورش» توجه ویژه‌ای به علاقمندان این رشته در استان داشته باشند.
رییس هیات ووشو گلستان گفت: یکی از آسیب‌هایی که انتشار و شیوع کرونا به ورزش گلستان وارد کرد، کاهش تعداد ورزشکاران سازمان یافته بود که این مشکل در ووشو محسوس بود بطوری که سال گذشته تعداد این ورزشکاران از هزار و ۲۰۰ ووشوکار به ۸۰۰ نفر و امسال هم با شیوع پیک هفتم به ۵۰۰ نفر کاهش یافت.
وی ادامه داد: مدیران حوزه ورزش دغدغه رشد و تعالی جامعه و جوانان را برای آینده‌سازی این نظام و سربلندی میهن اسلامی دارند.
رییس هیات ووشو گلستان گفت: یک مسابقه ورزشی با توجه به درآمدهای مختلفی که دارد به حوزه اقتصاد کمک کرده و سبب ایجاد روابط مطلوب بین کشورها خواهد شد و از سوی دیگر در توسعه صنعت گردشگری نیز نقش مهم و اساسی دارد.
جهانشاهی یادآور شد: ووشو گلستان نسبت به چهار سال گذشته با ۱۵ پله صعود از رتبه ۳۱ به رتبه ۱۶ کشور رسیده و برنامه‌ریزی کردیم تا در پایان چهار سال مدیریت هیات فعلی این رتبه تک رقمی شود.
وی افزود: وضعیت گلستان به لحاظ نرم‌افزاری در مقایسه با استان‌های همجوار و همتراز قابل مقایسه نیست و اگر مشکلات نرم‌افزاری برطرف شود، به جایگاه بهتری دست خواهیم یافت.