سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری “نجما” در استان افزود: دولت سیزدهم در راستای توسعه شبکه مخابراتی اقدامات بسیار مطلوبی را انجام داده است. وی اظهار داشت: با همت دولت سیزدهم برای استفاده خانوارهای روستایی مازندران از شبکه های مخابراتی سرمایه گذاری مطلوبی صورت گرفته است. […]

سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری “نجما” در استان افزود: دولت سیزدهم در راستای توسعه شبکه مخابراتی اقدامات بسیار مطلوبی را انجام داده است.
وی اظهار داشت: با همت دولت سیزدهم برای استفاده خانوارهای روستایی مازندران از شبکه های مخابراتی سرمایه گذاری مطلوبی صورت گرفته است.
وی افزود: مشوق هایی که دولت سیزدهم به اپراتورها واگذار می‌کند در راستای توسعه شبکه فیبر نوری و اطلاعات است که می تواند به توسعه کسب و کار کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نیازمندی های اصلی برای شرکت های استارت تاپ ها توسعه شبکه‌های ارتباطی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: تقویت و توسعه شبکه ارتباطات در ایجاد تحول اقتصادی مدنظر رهبری نقش بسیار مهم و موثری دارد.
حسینی پور گفت: دولت سیزدهم در راستای ایجاد و احداث ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری تاکنون اقدامات بسیار مطلوبی را انجام داده است.
وی با بیان اینکه موضوع ارتباطات در جهان امروز از ویژگی ممتاز ی برخوردار است، گفت: ارتباطات در تمام زندگی بشری نقش موثری دارد و لایه های زیادی را ایجاد کرده است.
وی گفت: نقش ارتباطات در اقتصاد بسیار تاثیر گذار است توسعه فیبر نوری و ورود به مدیریت و عرصه دیجیتال باعث تسهیل در امر حکمرانی حکمرانان خواهد شد.
وی افزود: در عصر حاضر یکی از روش های نوین برای حکمرانی استفاده از شبکه های ارتباطی است بگونه ای که اکنون بین حکمرانان جهان و شبکه های ارتباطی یک تعامل و همکاری دو سویه ایجاد شده است.
استاندار مازندران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای بهره مندی مردم از شبکه های ارتباطی گفت که در حالی که در رژیم گذشته تنها هفت درصد از روستاهای مازندران دارای شبکه مخابراتی بودند اما برکت انقلاب تمامی سه هزار و ۶۰۰ روستای استان دارای شبکه مخابراتی هستند.
وی با اشاره به ورود سالانه بیش از ۴۰ میلیون مسافر و گردشگر به مازندران گفت که توسعه ارتباطات در این استان رضایتمندی عمومی را در کل کشور ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: با توجه به سیاست خارجی دولت سیزدهم، توسعه ارتباطات با کشورهای حاشیه دریای خزر در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا نیز توسعه ارتباطات یکی از الزامات زیرساخت‌های توسعه در این استان است.
وی با اشاره به وجود سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر که در توسعه تجاری و اقتصادی کشور نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند گفت که پویایی اقتصاد نیازمند توسعه و تقویت ارتباطات در مازندران است.
وی افزود: در راستای ایجاد شهر هوشمند در مازندران نیز علاوه بر استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان، اقدامات بسیار موثری در راستای برقراری ارتباطات نوین و توسعه یافته در استان صورت گرفته و تفاهنامه ای نیز امضا شده است.
وی با بیان اینکه، ارتقای شبکه ارتباطی در استان ضروری است گفت که آماده استقبال از سرمایه‌گذاران در این بخش هستیم.
در پایان این آیین نیز تفاهنامه آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری “نجما” به امضای استاندار مازندران و رییس شرکت مخابرات کشور رسید./ایرنا