رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به آغاز طرح ساماندهی سرویس مدارس در این استان گفت: خودروهایی که به عنوان سرویس مدارس فعالیت می‌کنند باید کارت و برچسب حمل و نقل مدرسه را داشته باشند؛ در غیر این صورت خودرو آنان توقیف خواهد شد.

سرهنگ امیر طالبی اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پروش و همچنین سازمان حمل و نقل شهرداری که روز نخست شهریور ماه صورت گرفت، مصوب شد که همه خودروها برای فعالیت در سرویس مدارس در سامانه “سپند” ثبت نام کنند.

وی افزود: تمامی رانندگانی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند، احراز هویت می شوند و برای آنان کارت و برچسب حمل و نقل مدرسه صادر می شود تا بر اساس این اقدام خودروهای سرویس مدارس استان گیلان ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه، یک ماه فرصت در اختیار رانندگان قرار دادیم تا در این سامانه ثبت نام کنند، اما متاسفانه پیمانکاران مدارس این موضوع را جدی نگرفتند و هنوز همه خودروها در این سامانه ثبت نام نکردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان اضافه کرد: سلامت و امنیت دانش‌آموزان برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و به هیمن دلیل طرح ساماندهی سرویس مدارس را از امروز(دوشنبه) آغاز و با رانندگانی که کارت و برچسب نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ طالبی بیان کرد: همچنین با رانندگان سرویس مدارسی که بیش از ظرفیت خودرو سرنشین سوار کنند، برخورد خواهد شد و در این راستا، تمامی همکاران ما در رشت و سایر شهرهای گیلان علاوه بر انجام کارهای روزانه خود، در این طرح فعالیت دارند و با سرویس مدارس متخلف برخورد خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بدلیل ارتقاء امنیت دانش آموزان، در طرح ساماندهی سرویس مدارس، سلامت جسمی و رفتاری رانندگان نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خاطرنشان کرد: به هر حال دارا بودن کارت مخصوص سرویس مدارس، استفاده از برچسب سرویس مدرسه بر روی وسیله نقلیه و عدم جابه‌جایی دانش‌آموزان بیش از ظرفیت درج شده بر روی کارت رانندگان، یک ضرورت است و پلیس با رانندگانی که نسبت به انجام شرایط اعلام شده کوتاهی کنند، برخورد و از فعالیت آنان جلوگیری خواهد کرد.

سرهنگ طالبی در خاتمه گفت: والدین نیز ضمن توجه به هشدارهای پلیسی و نکات ایمنی در تردد فرزندان خود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان، مراتب را به پلیس گزارش دهند.

در استان گیلان بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز در پایه‌های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند.