در پنجمین کارگروه استانی صندوق بیمارهای خاص و صعب‌العلاج گیلان، ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق بیماری‌های خاص، بر ضرورت تلاش جهادی و بیش‌ازپیش بانک‌های عامل در راستای اجرای تکالیف قانونی، تأکید شد. معاون استاندار گیلان در کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص از بانک‌های عامل خواست تا پیگیری بیشتری داشته باشند و متذکر شد استنکاف از […]

در پنجمین کارگروه استانی صندوق بیمارهای خاص و صعب‌العلاج گیلان، ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق بیماری‌های خاص، بر ضرورت تلاش جهادی و بیش‌ازپیش بانک‌های عامل در راستای اجرای تکالیف قانونی، تأکید شد.

معاون استاندار گیلان در کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص از بانک‌های عامل خواست تا پیگیری بیشتری داشته باشند و متذکر شد استنکاف از انجام تکالیف قانونی در راستای خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج جرم است و باید بانک‌های عامل به این مهم، توجه کنند.

صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بر اساس الزام قانونی بند «ن» تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ ایجادشده و ۱۰۷ بیماری، تحت پوشش و حمایت این صندوق هستند.

استان برای پیشبرد کار و برنامه‌های صندوق در استان، کارگروه استانی صندوق در استان گیلان با ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دبیری مدیرکل بیمه سلامت تشکیل می‌شود که امروز نیز پنجمین کارگروه استانی آن با حضور مسؤولان و متولیان آن در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست با تاکید بر ضرورت فعال شدن کمیته‌های ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: همه باید تلاش کنند تا آنچه حق مردم گیلان است، به آن‌ها داده شود.

محمدتقی آشوبی بر ضرورت تلاش همگانی و جهادی در خدمت بهینه به مردم تأکید کرد و افزود: بیماران صعب‌العلاج اگر متمول هم باشند با گرفتاری به این بیماری‌ها به سطوح پایین‌تر دهک‌های اقتصادی جامعه تنزل پیدا می‌کنند و مستحق حمایت بیشتر هستند.

وی بر لزوم تسهیل و تسریع خدمات حمایتی به بیماران تأکید کرد و گفت: گیلان در ارائه خدمات صندوق به بیماری‌های خاص در کشور، جزو استان‌های پیشتاز است، اما باید مسیر خدمت به این بیماران، تسهیل و تسریع شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در خدمت‌رسانی به مردم باید پیشتاز بود، اظهار کرد: مسؤولین باید ۲۴ساعته در خدمت مردم باشند و در این امر از کوششی دریغ نکنند.

سید محمد اسحاقی با تصریح بر اینکه بانک‌های عامل باید پیگیری بیشتری داشته باشند و نتیجه پیگیری‌ها نیز باید انتفاع بیماران باشد، افزود: استنکاف از انجام تکالیف قانونی در راستای خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج جرم است و باید بانک‌های عامل به این مهم، توجه کنند.

وی با بیان اینکه باید با نگاه جهادی به خدمت در گیلان و بیماران خاص عمل کرد، بر اصلاح فرایندسازی‌ها و احصاء دقیق و صحیح آمارها در رابطه با بیماران خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد.

همچنین در این نشست، گزارشی از اقدامات و چالش‌های پیش روی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج توسط دکتر عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در این نشست، ارائه شد.

برای همه این ۱۰۷ نوع بیماری، افرادی که تحت پوشش هر نوع بیمه پایه اعم از بیمه سلامت (روستائیان، کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه ایرانیان و بیمه سلامت همگانی)، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح و غیره باشند و هزینه‌های مازاد بر پوشش بیمه پایه و تکمیلی پرداخت کرده باشند تا ۹۵٪ هزینه‌های اسناد پرداخت‌شده تا سقف ۵۰ میلیون تومان پس از تائید در کمیته استانی طبق ضوابط، پرداخت می‌شود.

گفتنی است، ۱۹۳۰ پرونده با مبلغ ۱۹۳ میلیارد ریال (تعداد ۱۳۸۸ پرونده از سال ۱۴۰۱ با هزینه ۱۳۹۶۵۰۸۶۰۰۰۰ ریال در سامانه ثبت‌شده است و ثبت ۵۴۲ سند دیگر از سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵۴۰۵۱۰۰۰۰۰۰ ریال در سامانه در دست

اقدام است).