مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از فعالیت حدود ۶۵ هزار نفر ورزشکار ساماندهی شده در رشته‌های مختلف ورزشی زیر نظر هیئت‌های ورزشی استان خبر داد و گفت: در سال‌جاری بیش از ۱۵۰ ورزشکار استان در تیم‌های ملی و در سطح قهرمانی حضور یافتند. قاسمعلی برزمینی در مجمع عمومی انجمن‌های ورزش‌های رزمی گلستان که در اداره‌کل […]

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از فعالیت حدود ۶۵ هزار نفر ورزشکار ساماندهی شده در رشته‌های مختلف ورزشی زیر نظر هیئت‌های ورزشی استان خبر داد و گفت: در سال‌جاری بیش از ۱۵۰ ورزشکار استان در تیم‌های ملی و در سطح قهرمانی حضور یافتند.
قاسمعلی برزمینی در مجمع عمومی انجمن‌های ورزش‌های رزمی گلستان که در اداره‌کل ورزش و جوانان استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: مجمع سالیانه هیئت ورزش‌های رزمی استان گلستان فرصتی برای تبیین عملکرد این هیئت است.
وی عملکرد و رویدادهای این هیئت در سال‌جاری را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: در سایه تعامل و همدلی اعضای هیئت، مربیان و ورزشکاران افتخارات خوبی توسط ورزشکاران رشته‌های زیرمجموعه کسب شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی به عنوان بازوهای کمکی اداره‌کل ورزش و جوانان نقش بسیار مهمی را در توسعه و ترویج ورزش قهرمانی، پهلوانی و همگانی دارند افزود: در استان گلستان حدود ۶۵ هزار نفر ورزشکار ساماندهی شده در رشته‌های مختلف زیر نظر هیئت‌های ورزشی فعالیت می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه بیش از ۱۵۰ ورزشکار استان گلستان در تیم‌های ملی و در سطح قهرمانی فعالیت دارند خاطرنشان کرد: در سال‌جاری ۶۳ ورزشکار موفق به کسب عنوان در رقابت‌های جهانی، بین‌المللی، آسیایی و ملی شدند.
برزمینی ظرفیت استان گلستان در ورزش قهرمانی کشور را بسیار بالا دانست و اضافه کرد: عدم وجود صنایع بزرگ و اسپانسر مالی حامی تیم‌های ورزشی از اساسی‌ترین مشکلات استان است که باعث عضویت ورزشکاران در تیم‌های سایر استان ها شده و اگر این حمایت از تیم‌ها در گلستان صورت گیرد قطعاً نتایج آن در زمینه‌های استعدادیابی و کسب عناوین بیشتر عاید استان خواهد شد. رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی گلستان در این مجمع با بیان اینکه حدود ۳۰ رشته رزمی‌کار در زیرمجموعه این هیئت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ رزمی‌کار در قالب گروه‌ها، کمیته و انجمن‌های وابسته به ورزش قهرمانی پرداخته‌اند.
رضا منوچهری فعالیت‌های هیئت استان گلستان را پیرامون چند محور از قبیل آموزش، دانش‌افزایی، کارورزی، مسابقات و سایر محورها عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ مسابقه انتخابی و قهرمانی در این استان برگزار شد. وی رزمی‌کاران گلستانی اعزامی به مسابقات فرا استانی و ملی در سال ۱۴۰۱ را ۲۰ رزمی‌کار برشمرد و افزود: در سال‌جاری سه رزمی‌کار استانی در اردوها و رقابت‌های انتخابی رشته‌های پنجاک سیلات و کیک بوکسینگ شرکت کردند.
گفتنی است، در این مجمع روسای برخی شهرستان‌ها، قهرمانان ورزشی و مسئولان کمیته‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات در خصوص توسعه و پیشرفت هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی گلستان پرداختند.