نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به تضعیف کشاورزی و صنایع گیلان به دلیل عملکرد بدون کارشناسی، گفت: باید برای تحول در صنایع و کشاورزی استان از علوم دانش بنیان کمک گرفت. رسول فرخی در جلسه بررسی رفع مشکلات صنایع تولیدی لاهیجان اظهار کرد: صنایع گیلان در سال‌های پیش از انقلاب خصوصاً در […]

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به تضعیف کشاورزی و صنایع گیلان به دلیل عملکرد بدون کارشناسی، گفت: باید برای تحول در صنایع و کشاورزی استان از علوم دانش بنیان کمک گرفت.
رسول فرخی در جلسه بررسی رفع مشکلات صنایع تولیدی لاهیجان اظهار کرد: صنایع گیلان در سال‌های پیش از انقلاب خصوصاً در بخش نساجی در کشور و حتی خاورمیانه در جایگاه نخست تولید و صنایع قرار داشت. وی با بیان اینکه عملکرد غیرکارشناسی با هدف تبدیل گیلان به استان کشاورزی منجر به از بین رفتن صنایع و تضعیف کشاورزی شده است، افزود: با توجه به افزایش جمعیت و تحولات عظیم در بخش علم و تکنولوژی باید برای رقابت با سایر تولید کنندگان و تحول در صنایع و کشاورزی استان از علوم دانش بنیان کمک گرفت.
فرخی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی گیلان به قبرستان ماشین آلات تبدیل شده است، ادامه داد: بسیاری از صنایع در لاهیجان با تلاش مردم و بر اساس فرهنگ و تاریخ این شهر در حال فعالیت است. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به لزوم تحقق شعار سال، اضافه کرد: شرایط لازم برای پرداخت تسهیلات ارزان و سرمایه در گردش برای نوسازی تجهیزات واحدهای تولیدی از سوی دولت وجود دارد و فقط نیازمند همدلی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق آن است. فرخی به هزینه بالای مواد اولیه، حقوق و دستمزد و هزینه سربار واحدهای تولیدی اشاره و تاکید کرد: دولت برای کمک به واحدهای تولیدی در بخش سرمایه در گردش باید عزم جدی داشته باشد. نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس همچنین گفت: در صورت احداث صنایع تبدیلی در بخش رودبنه لاهیجان به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های کشاورزی در گیلان تمام ارزش افزوده تولید محصولات کشاورزی نصیب این منطقه می‌شود.