مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: به دلیل افزایش مهاجرت بازنشستگان استان های دیگر به گیلان طی سال های اخیر،عملا آمار بیمه شدگان مستقل تامین اجتماعی استان بیشتر از اعداد واقعی است و در این زمینه مظلوم واقع شده ایم. دکتر«حسین ابراهیمی» مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان در نشستی خبری با خبرنگاران با بیان […]

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: به دلیل افزایش مهاجرت بازنشستگان استان های دیگر به گیلان طی سال های اخیر،عملا آمار بیمه شدگان مستقل تامین اجتماعی استان بیشتر از اعداد واقعی است و در این زمینه مظلوم واقع شده ایم.
دکتر«حسین ابراهیمی» مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان در نشستی خبری با خبرنگاران با بیان این که بیش از ۲۲۰۰ مرکز و پزشک طرف قرارداد به بیمه شدگان و مردم خدمات ارائه می دهند، اظهار داشت: ما دراستان گیلان یک میلیون و ۳۲۰ هزار بیمه شده مستقل داریم اما به دلیل مهاجرت بازنشستگان استان های دیگر از جمله تهران ، قزوین، یزد ،اصفهان و… به گیلان طی سال های اخیر ،عملا آمار بیمه شدگان مستقل تامین اجتماعی استان بیشتر از این اعداد است و گیلان در این زمینه مظلوم واقع شده و به نوعی جور استان های دیگر را می کشد.
وی تصریح کرد: تعداد مراکز ملکی تامین اجتماعی گیلان کافی نیست و گسترش این مراکز در استان نیازمند حمایت مسئولین و نمایندگان مجلس است.

هزینه درمان در گیلان نسبت به استان های دیگر بیشتر است
دکتر ابراهیمی ادامه داد: از آن جایی که گیلان سالمند ترین استان کشور، مهاجر پذیر و در بیماری هایی مانند قلبی -عروقی، رماتیسمی، پوستی و غیره … آمار بالایی دارد، طبیعتا هزینه درمان در گیلان نیز نسبت به سایر استان ها بیشتر است و بیمه های تکمیلی باید با برنامه ریزی، فکری اساسی برای این موضوع بکنند و سطح خدمات خود را گسترش دهند .

اصلاح تعرفه های پزشکی سازمان در سال جاری
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان همچنین از اصلاح تعرفه های پزشکی سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: پیش نویس اولیه این طرح نوشته شده و به احتمال زیاد از اوایل سال آینده اجرایی خواهد شد .
وی افزود: پزشکان ستون درمان کشور هستند وما باید خودمان را از این نیروها تقویت کنیم تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

پرداخت مطالبات داروخانه های گیلان تا پایان مهر
دکتر ابراهیمی با اشاره به پرداخت آنلاین مطالبات داروخانه های استان گفت: در خیلی از مواقع، بیمه تامین اجتماعی محکوم به عدم پرداخت به موقع مطالبات است؛ در حالی که این طور نیست و اکنون پرداخت مطالبات داروخانه های استان چه دانشگاهی و چه غیر دانشگاهی تقریبا به روز شده و در حال حاضر تسویه کامل داروخانه ها در مهرماه گذشته صورت گرفته و ۶۰ درصد هزینه آبانماه هم پرداخت شده است و با توجه به بودجه ای که تا آخر هفته جاری پرداخت می شود، احتمالا تا پایان هفته مطالبات آبان داروخانه ها نیز تسویه کامل و ۶۰ درصد از هزینه آذرماه هم پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: تاخیرات پرداختی مطالبات بیمارستان های خصوصی هم با سیاست های جدید سازمان کم کم در حال برطرف شدن است و هزینه ای که باید به بیمارستان های دولتی پرداخت می شد نیز به صورت اوراق به آن ها داده شده و تا اردیبهشت امسال تسویه کامل با اوراق صورت گرفته است.

جذب پزشک و کمبود پرستار، اصلی ترین چالش سازمان
دکتر ابراهیمی مشکل جذب ونگهداشت پزشک را اصلی ترین چالش سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: استان گیلان نیز در این زمینه مستثنی نیست ،خصوصا در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت که هم با کمبود پزشک وهم با کمبود پرستار مواجه هستیم.
وی افزود : خوشبختانه بعد از ۲۳ سال، امسال بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت ردیف اعتبار سنجی گرفت که جای بسی خوشحالی دارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان اظهار داشت: مجوز افزایش تخت بیمارستان رسول اکرم(ص) از ۲۰۰ به ۲۹۴ تخت نیز در مهر ماه امسال گرفته شد که با این افزایش ، چارت بیمارستان نیز اصلاح شده و بیمارستان از تخصصی به فوق تخصصی ارتقا خواهد یافت . وی ادامه داد: ظرفیت نیروهای بیمارستان هم تا ۱۲۰۰ نفر افزایش می یابد و ردیف های تخصصی به بیمارستان اختصاص می یابد؛ اگر چه ما پیگیر افزایش تخت های این بیمارستان به ۵۰۰ تخت در آینده هستیم.
دکتر ابراهیمی همچنین شائبه به جود آمده ازسوی برخی بیمه های تکمیلی مبنی بر افزایش خروجی پزشکان طی یکسال اخیر از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان و کمبود پزشک جراح در بیمارستان رسوال اکرم (ص) رشت را رد کرد و گفت: اگر چه سرانه پرداختی سازمان به پزشکان بسیار پایین است ، اما هنوز تعداد زیادی از پزشکان با جان و دل دراین سازمان مشغول خدمت رسانی هستند و با دریافت دستمزدهای بسیار پایین ، به بیمه شدگان خدمت رسانی می کنند که الحق باید دستشان را بوسید.
وی توضیح داد: علیرغم جدا شدن بیش از۲۰ پزشک از مجموعه مدیریت درمان استان، بالای ۵۰ پزشک متخصص و دندانپزشک به این مجموعه اضافه شدند و آمار بالای جراحی های یک سال اخیر بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت نیز گواه این موضوع است.

جذب حدود ۴۰۰ نیرو در سال جاری
ابراهیمی در خاتمه از جذب حدود ۴۰۰ نیرو در سال جاری خبر داد و گفت : بیش از ۳۰۰ نفر در بیمارستان شهید املاکی لنگرود جذب و تعدادی دیگر نیز در قسمت های مختلف استان به
کار گیری شدند .