معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از کشف ۱۳۵۸ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های استان خبر داد. ابوالفضل صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفان اضافه تناژ، ۱۳۵۸ فقره تخلف اضافه تناژ از […]

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از کشف ۱۳۵۸ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های استان خبر داد.
ابوالفضل صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفان اضافه تناژ، ۱۳۵۸ فقره تخلف اضافه تناژ از ابتدای امسال تا پایان تیردر جاده‌های استان شناسایی و اعمال قانون شد.
او افزود: با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفان اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می‌کند، از ابتدای امسال با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.
صفری گفت: این طرح در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، در همه محور‌ها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام شد.
او افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده در این چهار ماه، ۲ هزارو ۸۲۳ تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه مورد شناسایی و اعمال قانون قرار گرفت.
صفری گفت: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در تردد‌های روزانه استان، به منظورتشدید برخورد با متخلفان در محور‌های پرتخلف از جمله هراز، سوادکوه و ساری – نکا، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان و. در دست اجرا است.