مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با بهسازی ۴۵ روستای هدف گردشگری گلستان، صنعت گردشگری در این روستاها پایدار و رونق پیدا خواهد کرد. سید محمد حسینی در قرارگاه خبری شهید همدانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان دارای روستاهای دارای بافت باارزش و هدف گردشگری خوبی بوده و از ۳۰۰ روستای دارای بافت باارزش […]

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با بهسازی ۴۵ روستای هدف گردشگری گلستان، صنعت گردشگری در این روستاها پایدار و رونق پیدا خواهد کرد.
سید محمد حسینی در قرارگاه خبری شهید همدانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان دارای روستاهای دارای بافت باارزش و هدف گردشگری خوبی بوده و از ۳۰۰ روستای دارای بافت باارزش در کشور که ثبت ملی شده، تعداد ۹ روستا در گلستان واقع است.
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: برای مطالعات و بهسازی بافت باارزش هفت روستای دیگر در سفر ریاست جمهوری به گلستان مبلغ ۴۰ میلیارد تومان مصوب شده که از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان ان تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: استان گلستان دارای ۴۵ روستای هدف گردشگری است که با انجام بهسازی این روستاها مانند جعفر اباد گرگان، زرین گل علی ابادکتول، زاو کلاله صنعت گردشگری در این روستاها پایدار و رونق پیدا خواهد کرد.
مهندس حسینی درباره روستاهای دارای مخاطرات و مستعد حوادث طبیعی گفت: در گلستان تعداد ۳۲۶ روستای دارای مخاطرات حوادث طبیعی شناسایی شده که برخی از انها تک مخاطره ای و برخی چند مخاطراتی مانند رانش، سیل، زلزله و غیره بوده که از این تعداد ۱۱۱ روستا مطالعات و رفع خطر شده و تعداد ۱۵۵ روستا نیازمند مطالعه هستند.
وی بیان کرد: تعداد ۲۱۵ روستای گلستان نیازمند مطالعه و اجرای پروژه ایمن سازی برای رفع مخاطرات هستند. در سفر رئیس جمهور به گلستان مبلغ ۵۵ میلیارد تومان مصوب شده که از این اعتبار مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی آن تا سال ۱۴۰۳ تخصیص خواهد یافت.
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در حوزه اجرای طرح هادی و بازنگری آن ابراز کرد: از تاثیرگذارترین پروژه ها در روستاهای گلستان، اجرا و بازنگری طرح هادی است که در این حوزه مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ها در ۵۰۰ روستای گلستان در سفر رئیس جمهور پیشنهاد شد اما به دلیل اینکه در آن زمان ردیف ملی در بودجه ۱۴۰۱ تعیین نشده بود این پیشنهاد رد شد و اکنون با تلاش های استاندار محترم درصدد هستیم تا این اعتبار را تخصیص دهیم.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اراضی مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در روستاهای گلستان تامین شده است خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ هکتار اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در طول چهار سال در گلستان نیاز بوده که تاکنون ۲۰۰ هکتار آن تامین شده و ۶۰ درصد از اراضی مورد نیاز اجرای این طرح در قالب مازاد اراضی دستگاه های اجرایی تامین شده و در حال رایزنی برای ۴۰ درصد از روستاهای فاقد زمین مورد نیاز بوده تا از طریق توافق مالکین دارای اراضی تامین کنیم.
مهندس حسینی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار خانوار روستایی گلستان از پروژه های هفته دولت امسال بهره مند می شوند افزود: امسال ۹۱ طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان و بهره مندی بیش از ۳۳ هزار خانوار در هفته دولت بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مهندس حسینی گفت: در هفته دولت امسال ۴۶ پروژه طرح هادی روستایی با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی ۴۵ پروژه طرح هادی با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان کلنگ زنی و آغاز خواهد شد
وی افزود: افتتاح و بهره برداری از ۱۴۱۵ واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و تحویل ۵۰۰ جلد سند مالکیت روستایی که با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صادر گردیده، از دیگر برنامه های بنیاد مسکن استان در هفته دولت امسال خواهد بود
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: ۱۰۰ درصد روستاهای گلستان دارای طرح های هادی مصوب بوده و در بیش از ۳۰۰ روستا بازنگری طرح هادی انجام شده و ۴۰۰ روستا نیازمند بازنگری طرح هادی هستند‌. وی گفت: از اعتبارات سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی ۱۵۰ روستا در دستور کار بوده که نقشه های آن انجام و اعتبارات لازم تامین شده است.
مهندس حسینی از ساخت ۳۰۱ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو عضو معلول به بالا خبر داد و بیان کرد: در سالهای گذشته تفاهم نامه ای بین بنیاد مستضعفان، بهزیستی و بنیاد مسکن در راستای احداث مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بالاتر‌منعقد شد که سهم استان گلستان تعداد ۱۹۵ واحد مسکونی بوده و با اقدامات خوب این سه نهاد انقلابی این سهم در سال گذشته به ۳۰۱ واحد مسکونی ارتقاء یافت و تاکنون تمامی این خانواده ها شناسایی و نقشه های مورد نظر و پروانه ساختمان آنها صادر شده و در مراحل مختلف ساخت هستند.