محمدمهدی تجری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در نخستین جشنواره رسانه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در سال جاری مرحله فراخوان دریافت آثار شروع شد و تا ۲۰ خرداد ماه ادامه داشت که با توجه به تعداد آثار رسیده  استقبال خوبی از این جشنواره تخصصی شده است.وی اظهارداشت: در این مرحله دبیرخانه […]

محمدمهدی تجری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در نخستین جشنواره رسانه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در سال جاری مرحله فراخوان دریافت آثار شروع شد و تا ۲۰ خرداد ماه ادامه داشت که با توجه به تعداد آثار رسیده  استقبال خوبی از این جشنواره تخصصی شده است.
وی اظهارداشت: در این مرحله دبیرخانه جشنواره اقدام به شروع داوری آثار خواهد کرد و پیش بینی می شود به مدت یک هفته کار داوری آثار ادامه یابد و سپس اختتامیه جشنواره پیگیری خواهد شد.

به گفته وی در ترکیب داوران نخستین جشنواره آسیب های اجتماعی سعی شده از ظرفیت های متخصصین بومی استان گلستان استفاده شود.

وی بیان کرد: جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ۲ محور حرفه ای و مردمی برگزار می شود که در بخش حرفه ای چهار قالب تیتر، گزارش، مقاله و یادداشت، عکس (تک عکس، گزارش خبری) و در بخش مردمی عکس و کلیپ خبری در نظر گرفته شد و شرکت در جشنواره برای تمامی شهروندان و خبرنگاران حرفه ای در بخش های مشخص شده آزاد بوده است.

تجری گفت: عفاف و حجاب، تصادفات جاده‌ای، سرقت، خودکشی، حاشیه نشینی، معضلات پیری جمعیت و سالمندی جامعه، کودکان کار، قاچاق کالا و ارز، جمعیت و فرزند پروری، اعتیاد، طلاق، مصرف مشروبات الکلی، خشونت اجتماعی، خشونت علیه زنان، خانواده، کسب و کار، رسانه، کرونا و ازدواج از جمله موضوعات این جشنواره با محوریت گام دوم انقلاب، محور تحول بوده  است.

مسوول بسیج رسانه استان گلستان تصریح کرد: نخستین جشنواره محتوایی پیشگیری از آسیب های اجتماعی گلستان از سوی موسسه مطبوعاتی مروارید بازار کسب و کار پارس و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان بسیج رسانه گلستان برگزار می شود.

استان گلستان ۴۲ پایگاه خبری، ۱۳۶ دفتر رسانه ای شامل خبرگزاری، نشریه چاپی و الکترونیکی و ۱۶۵ نماینده نشریه سراسری فعال دارد.