مدیرمسئول محترم روزنامه «خبرشمال» موضوع: پاسخ به مطلب درج شده در روزنامه سلام عليكم  احتراماً  با توجه به درج مطلبی در صفحه ۲ روزنامه خبر‌شمال مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تحت عنوان «اداره‌کل راهداری و ناراضی‌تراشی» بدینوسیله پاسخ ذیل جهت روشن شدن اذهان عمومی و به‌منظور چاپ در روزنامه مذکور ایفاد می‌گردد. لذا خواهشمند است […]

مدیرمسئول محترم روزنامه «خبرشمال»

موضوع: پاسخ به مطلب درج شده در روزنامه

سلام عليكم  احتراماً  با توجه به درج مطلبی در صفحه ۲ روزنامه خبر‌شمال مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تحت عنوان «اداره‌کل راهداری و ناراضی‌تراشی» بدینوسیله پاسخ ذیل جهت روشن شدن اذهان عمومی و به‌منظور چاپ در روزنامه مذکور ایفاد می‌گردد. لذا خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون خبرگزاری‌ها و مطبوعات نسبت به درج و انعکاس آن اقدام لازم معمول گردد:

۱- در پاسخ به موضوع تخریب پیاده‌روی مقابل یک مجتمع با عنوان «پارک پلاس» واقع در محور بابلسر به فریدونکنار به آگاهی می‌رساند تخریب ساخت و ساز غیرمجاز یاد شده بر اساس وظایف ذاتی و مطابق مواد ۶ و ۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن و با اخذ دستور دادستان محترم شهرستان بابلسر با هدف ایجاد و ارتقاء ایمنی راه‌ها و امنیت کاربران جاده‌ای انجام گردیده است. یقیناً اصحاب رسانه، قانون‌گذاران و مجریان دستگاه‌های اجرایی و بعضاً عموم مردم مطلعند و بر این موضوع اشرافیت دارند که هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و نصب تابلو، سکو ، دیوار و … در حریم راه‌ها غیرقانونی بوده و با متخلفان براساس قانون یاد شده و با اخذ حکم دادستانی و حضور ضابطان قضایی و مأموران انتظامی برخورد و مجری این قانون نیز اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌باشد کمااین‌که تخریب مورد مذکور به اذعان مطلب درج شده با اطلاع قبلی و اخطار کتبی بوده است علی ای‌حال مطلب منتشره در روزنامه، عمل به قانون توسط دستگاه اجرایی و با دستور دادستانی را به‌صورت وارونه جلوه داده و آن را ترک فعل نامیده است. این در حالی است که این اقدام دقیقاً عمل به فعل بوده و اجرای آن با دستور و نظارت دادستان محترم بعنوان مدعی‌العموم انجام گردیده و در واقع بی‌اعتنایی به این موضوع ترک فعل محسوب می‌گردید. البته ممکن است اجرای قانون به مزاق برخی از افراد سودجو و منفعت‌طلب خوش نیاید و موضوع کسب و کار و نارضایتی عموم را دست‌مایه قرار دهند در حالی که این اتفاق در جهت برقراری ایمنی برای عموم مردم، راکبان، مسافران، گردشگران و کلیه کاربران جاده‌ای و این اداره‌کل در تأمین امنیت حریم جاده‌ها تردیدی به‌خود راه نمی‌دهد و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که برای کسب منفعت تعداد انگشت شمار، جان تعداد بی‌شماری از کاربران جاده‌ای به خطر بیفتد.

۲- درخصوص پاکسازی ناشی از تخریب لازم به توضیح است که معمولاً پس از تخریب نسبت به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و حمل آن با کامیون اقدام می‌شود که این امر در مورد نیز به اجرا درآمده است.

۳- درخصوص کمربن